Semestern har börjat !!

Nu har min semester börjat igen och den ska jag tillbringa i stugan med dottern.
Jag ska göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt men jag har i alla fall packat med ett helt gäng med garnnystan om det blir långsamt att bara rulla på tummarna.
Vi började semestern med att fira min mor och far som igår hade varit gifta i 50 år. Inte illa och jag hoppas att det blir många år till.
De fick en bukett med rosor och en tårta som vi snodde ihop.
Hade tänkt lägga upp en bild på tårtan men internet kommunikationen på landsbygden är inte vad den borde vara så nu när jag har kommit till "storstan" gick det bättre.

Har varit...

...hemma några dagar och inte gjort mycket mer än stickat och tvättat kläder.
Och nu har i alla fall regnvädret dragit härifrån bara hoppas att det håller sig borta också.
Riktigt fint sommarväder.
En ny semesterperiod närmar sig också med stormsteg, bara några dagar kvar.
Det har blivit en sjal till i samlingen, den är till salu på www.stickannica.blogg.se

På hemmaplan igen!

Ja då var vi hemma igen efter en veckas semester.
Fast det har varit full rulle så nu skulle man behöva lite semester och vila ut.
Semesterveckan började med en biltur hemifrån till Stockholm på onsdagen och det tog ju sin lilla tid att köra alla milen.
Torsdag fick jag vara modell på Emmas skola för då gjorde det inget att modellen var lite skrynklig. Efter det hade hon avslutning på kursen där hon fick diplom så nu är hon diplomerad makeup artist. Bra jobbat !!!
Sen blev det lite shopping och kors i taket det var bara gubben i huset som shoppade loss denna dag.
Fredag började ihop plockningen av pinalerna som hon skulle ha hem och det var inte lite det. Själv for hon med en del av brudarna från kursen på Gröna lund och på kvällen på en avslutande tjejträff.
Jag och gubben var också in till stan och kollade läget och gjorde sällskap med henne hem.
Lördagen bestod av städning hela dagen och packning.
Kl 3.00 ringde väckarklockan på söndagmorgon så då var det bara att hoppa i kläderna och dra mot Arlanda för att flyga till London.
Där tillbringade vi tiden fram till onsdag med att åka tunnelbana, söka efter Olympic park som vi inte hittade, söka efter Harry Potters perong på King cross station och i år lyckades vi finna den.
Det blev lite shopping på Oxford street, besök på Madame Taussaude och musicalen "We will rock you" med Queens låtar och den var mycket bra.
Ett besök på Sea life akvarium hann vi också göra och där fanns det fiskar och andra vattendjur i mängder.
Vi gick i Hyde park och tittade på Kensington palace och dess trädgård men några kungligheter såg vi inte.
Jo, vi hann också med ett besök på Harrods även om det var ett snabbt sådant men nu har vi i alla fall varit där.
Vi flög till och från Gatwick airport, därifrån åkte vi med easyBus vilket var ett väldigt bra och billigt alternativ om man ska in till London. Den stannade bara på ett ställe i London och därifrån fick vi ta oss med tunnelbana till hotellet men för vår del var det bara att åka ett par stationer. MEN om man har risk för att bli åksjuk så kanske det inte är det bästa alternativet för lite funderade jag om chauffören hade stulit bussen med tanke på hur dom körde.
Nåja, vi klarade oss i alla fall från åksjuka.
Vädret i London var väl inte det allra bästa hela tiden, sol, duggregn, ösregn och mulet. Varierat med andra ord.
Tror att det har varit bättre väder här hemma.
Igår eftermiddag återkom vi till Stockholm och då var det bara att packa bilen med alla väskor och påsar och bege sig norrut och här har vi då landat i morse. Det blev en snabbdusch lite mat i magen och sen till jobbet.
Så nu känner jag mig faktiskt väldigt segt så det är nog bara att hoppa i säng och hoppas att den är lite skönare än den på hotellet eller jag vet att den är det.
Jag har nog aldrig tagit så lite bilder på en semester som nu, kanske var jag lat men några blev det i alla fall.
Första bilden är från Kensington palace och här nedanför Harry Potters perong där han gick in till sin magiska värld.

Det verkar...

...inte bli någon sommarvärme så jag vevar vidare på yllesockar.
Imorgon är det då dags för sista arbetsdagen sen tar jag lite semester.
Hoppas att det blir lite varmare för i skrivande stund är det näst intill storm där ute och dit ska jag nu för en sista runda med hundarna.

Jag heter Annica
och bor i Gällivare.
Mina intressen är familjen, hundarna och handarbete.

Jag tar även emot beställningar på stickat.
För mer info eller för beställningar maila mig!