Lördagmorgon...

...skönt, den här veckan har varit lite rörig. Ledig måndag, jobba tisdag, ledig onsdag o sen jobba torsdag, fredag. Så nu när jag vaknade hade jag ingen aning om vad det var för veckodag och om jag ska jobba eller inte. Men det var ganska skönt när jag kom på att det var lördag och jag kan somna om.
Vi hade i alla fall tur med vädret när vi var till Luleå på onsdag för på torsdag blev det regn och fredag snö.
Vägen på vårat område och på många andra villaområden har varit katastrofala, nästan omöjligt att ta sig fram.
Det är bara att hålla tungan rätt i mun och hoppas att man inte får möte för bilen den far dit den känner för inte dit jag vill alla gånger. Men det är det som är konsekvenserna efter vinterns dåliga plogning, tänk om dom skulle sluta ploga åt Luftfartsverket och sätta ner skopan ordentligt istället. Men så har det varit varenda vinter vad jag kan minnas och då vet vi vad som väntar när det börjar tina. Men nu har dom i alla fall skrapat vägarna något så när. Förhoppningsvis är väl all snö borta snart och det blir skön vår och sommar.
Idag har i alla fall jag och min kära dotter tänkt ta en promenad in till stan istället för att ta bilen och det ser dessutom ut som att det ska bli fint väder.

Kommentarer
Postat av: Therese - Pyssel och Design

Visst är det skönt med helg så man får sova ut lite.

Hoppas att ni haft en fin helg med mycket sol!

2010-04-11 @ 18:39:11
URL: http://pysselochdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0