Nu är då...

...påskhelgen över för detta år.
Vi kom hem igår och givetvis var det fint väder denna dag, typiskt. Men fördelen var att väglaget var betydligt bättre än när vi åkte till stugan.
Idag har det varit skapligt väder men tyvärr tittade solen bara fram lite på eftermiddagen.
Jag var och tog min sedvanliga promenad på en timme med hundarna på dagen sen blev det jakt på dammråttor och dom var många. Fågeln fick också sin bostad rengjord och spegeln putsad så nu tror den väl att det har kommit en till fågel i buren. Även duschkabinen fick sig en omgång, känner mig riktigt nöjd över dagens prestation.
På kvällskvisten ville Emma ut på promenad och visst ställer jag väl upp som sällskap, det blir ju dessutom steg.
Det blev en promenad på 1,5 tim och två hundar som behövde duschas efteråt p.g.a grus i tassarna och i pälsen under magen. Så typiskt just denna dag som jag rengjort både duschkabin och golven. Nåja, det gick bra det också och det är det som är att vänta en tid framöver. Ändå har vi väldigt rent på vårat område men det är när vi ger oss iväg utanför som vi blir smutsiga.
Idag har jag faktiskt slagit stegrekord sen jag började min steginsamling. Det blev 20.438 steg. Imorgon kanske jag inte kommer upp ur sängen.
Och till sängen är det dags att ta sig nu för imorgon väntar en ny arbetsdag, men jag mjukstartar med en dag för på onsdag ska jag vara ledig. Då är det dags för Emma att vara på återbesök på Reumatologen i Sunderbyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0