Påskhelgen...

...är snart över.
Vi kom till stugan på skärtorsdagen, det var inte det bästa väglaget att köra på men det gick bra ändå eftersom vi har en skicklig chaufför.
Långfredagen var väldigt lugn förutom mina sedvanliga steginsamlingsturer och idag fick jag både mor och dotter med på promenad. Inte samtidigt, jag tar med dom en åt gången annars kanske det blir för jobbigt.
På kvällen tittade solen faktiskt fram en stund så jag och Emma slängde oss på skotern och tog en liten tur.
Igår, påskafton, var det då Emma och Christers tur att ge sig ut på skoterfärd och jag stannade hemma. Vädret var ganska skapligt denna dag, jag och mor var på promenad och tog en kaffepaus hos min moster.
På kvällen blev det visit hos några mostrar och morbröder, mor trodde att hon skulle få åka bil men icke sa nicke det blir väl inga steg om man åker bil. Nej, nej det är fotvandring som gäller.
Idag fyller min mamma år och i present har hon fått en stegräknare och vi har varit på promenad så då fick hon några steg också.
Emma tycker det är skönt att det är långt till hennes födelsedag för hon är rädd för att hon också ska få en stegräknare. Men den kommer den dagen också, ha ha!!
Idag är det då tyvärr dags att bege sig hemåt igen eftersom min käre make ska börja arbeta imorgon.
Själv är jag ledig imorgon eftersom det är röd dag och kanske solen vill titta fram då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0