Så blev det...


...redan söndagkväll, helgen for som vanligt iväg med ett rasande tempo.
Det blev en lång promenad för mig och Emma igår. Vi promenerade till stan därefter blev det promenad till Coop för matinköp. Vi beställde bil för hemtransport av varorna och Emma hakade på den skjutsen men jag knallade vidare hemåt. Det var ett kanonfint vårväder, solen lyste från klarblå himmel.
Passade på att ta en bild på Dundret som kommer att ha snö ännu ett bra tag.
Vägarna har i alla fall tinat fram och blivit ganska snöfria. Skönt !!
Det blev en promenad även idag och jag råkade hamna mitt i ett trafikstopp eftersom en skidåkare hade blivit påkörd av en skoter så räddningstjänsten var ute med bandvagn för att transportera den skadade och dom kom just fram till vägen när jag kom gående. Har ingen aning om i skrivande stund vilka skador personen fått.
Men det är trist när det händer sådana olyckor.
Idag fick jag även ett ryck och hängde ut kläder från ett par garderober på vädring. Det är väl det enda dessa klädesplagg får vara med om, vädring en gång per år. Varför har jag kvar dom ???
Jo, jag ska väl använda dom någongång, kanske.
På handarbetsfronten händer följande, jag har idag börjat sticka på en Pippi tröja i storlek 4 år.
När Emma var liten hade jag tänkt göra en åt henne men kom aldrig till skott, stickade väl en massa annat istället. Nu vill hon inte ha någon, så det får bli åt någon annan istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0