Semestern...


...i Stockholm lider mot sitt slut.
Det går fort när man har roligt.
Men vi har hunnit med lite av varje faktiskt.
Torsdagen gick åt till att springa runt i affärer hela dagen, vi åkte vid kl 11 från Märsta och kom tillbaka vid 20-tiden. På den tiden hann vi inventera ganska många affärer och avnjuta en pizza på Pizza Hut.
Fredagmorgon åkte jag och Emma in till Stockholm igen där hon var på Sthlmpole och fick en privatlektion i poledance vilket hon tyckte var väldigt roligt. Jag frågade instruktören om det finns många ställen i Sthlm som håller på med poledance, det fanns 4 ställen. Hon sa även att det finns i Umeå och dit har ni kanske inte så långt.
Hmm!! Bara 50 mil ca var vårt svar. "Oj då, jag är visst inte så bra på geografi", konstaterade hon.
Fast det är ju å andra sidan 70 mil närmare än till Stockholm sa vi.
Efter poledance lektionen åkte vi tillbaka till Märsta för dusch och klädbyte innan vi återigen begav oss in till Sthlm, den här gången för att inta middagsmat och sedan till Globen för att se på "The last Bounce".
En dansföreställning med massor av dansare som dansade lite av varje men mest Streetdance.
Det var en bra föreställning och flera tusen människor i publiken. Vi hade sittplatser på rad 20 vilket innebär att vi satt VÄLDIGT högt upp. Kändes först som att jag skulle få svindel men det gick bra. Kl 1 på natten var vi tillbaka i Märsta och då var det sängen som gällde.
Igår, lördag, blev det tidig uppstigning och återigen in med pendeltåget till Stockholm.
Denna dag började vi med att bege oss till Globen för att åka upp i Skyview, det är den som ni ser på bilden.
Jag och Emma åkte upp i bollen som tog oss till Globens tak, 130 meter över havet. Därifrån såg man utsikten över Stockholm åt alla håll. En fantastisk utsikt!
Efter det blev det shopping, vi inventerade en del nya affärer samt en del som vi redan besökt i torsdags.
Vi avslutade lördagen med middag på ett Tex-Mex matställe och sedan bio där vi såg "Snabba Cash".
Efter 13 timmar ute på vift var det ganska skönt att komma tillbaka och krypa under täcket.
Nu återstår då bara städning och packning innan det är dags att åka ut till Arlanda och flyga norrut.
I fredags kom det värme och sol hit även om det inte är riktig sommarvärme så är det säkert lite somrigare här än hemma, lite trist att åka tillbaka till snön. Men, men plikten kallar.
På shoppingfronten har vi haft en med oss som hittat både det ena och det andra. Spännande och se om vi får ner allt i väskorna. Själv har jag köpt en klocka och Christer lyckades inte hitta någonting.
Jag har jätte svårt att kunna konsentrera mig på att ens försöka hitta kläder när det är så mycket folk överallt. Men Emma hade två påsbärare med sig så hon kunde shoppa loss.
Nej, nu är det dags att få liv i familjen och börja röja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0