Stockholm!!

Tänk att vi tog oss till Stockholm i alla fall och med flyg.
Fast det var osäkert in i det sista men Arlanda öppnade på eftermiddagen så vi hade en väldig tur.
Men vårat flygplan fick flyga högre upp än vad dom brukar för att det fanns askmoln fortfarande men vi åkte ovanför dom, piloten informerade före landning att det kommer att gå fortare neråt än normalt eftersom vi ska igenom askmolnet. Fast inte såg vi någon skillnad på molnen och askmolnen. Kanske dom svamlar.
Vi var väl bland dom första som landade där efter öppningen. Jag har aldrig varit med om att det har varit så lugnt på Arlanda. Det syntes inte så många flygplan och väldigt lite folk i rörelse. Kanske det var mer rörelse på utrikesterminalerna. Vi gick till busshållplatsen och där såg det lika dött ut så vi blev lite osäker om det kommer någon buss eller inte men den kom så vi tog oss från Arlanda.
När vi väl kom till Märsta blev det lite införskaffning av frukostmat och varma mackor till kvällsmat, gott!
Sedan upptäckte jag att det fattades 1000 steg i min räknare så min kära make följde med mig ut i ett regnigt väder för att samla in dom. Jag kan ju inte få en plump i protokollet bara för att jag är på resande fot.
Idag ska vi bege oss in till stan för shopping och kanske avsluta med bio.
Vädret här är dystert, nyss när jag tittade ut kom det små snöflingor som förmodligen övergår till regn senare under dagen men imorgon ska det visst bli bättre.
Trodde att vi kommit till försommaren, men inte. Det var nog varmare o skönare väder hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0