Mors dag...

...är över för detta år.
Och jag har faktiskt fått en hel del.
Jag har fått vara ut och äta middag med min kära dotter på Nittaya Thai, restaurang med thailändsk mat och även kinamat här i Gällivare. Det var väldigt gott och skönt att inte behöva laga mat faktiskt. Min käre gubbe kunde inte följa med eftersom han jobbade men han fick maten hem. Har även fått en present som består av att min dotter ska laga en middag och förhoppningsvis får jag välja meny själv. Måste börja bläddra i receptböckerna.
Utöver detta så har jag fått gården krattad, ett rum och ett par köksskåp städat denna helg.
Men nog måste jag säga att jag är optimist, jag har ju min städ / att göra lista som denna gång består av 68 punkter och min tanke var att den skall vara avklarad den sista maj. Imorgon alltså.
Hmm! Jag har 31 punkter kvar, hur ska det gå??
Inte alls om jag inte ska jobba nattskift och det tänker jag verkligen inte göra. Nåja, får jag den klar tills det är dags för semester så är jag nöjd. Det tar den tid det tar, inte mer med det.
I år prioriterar jag motionen och städningen får komma i andra hand.
Imorgon är sista dagen för etapp 5 och dags för summering av den.
Men nu ska jag i alla fall hoppa i säng och läsa några sidor i min bok "I grunden utan skuld" av Viveca Sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0