Fortfarande...

...ingen vinter och det är skönt.
Idag var det 11 grader (plus) när jag var på min promenad och förra natten vid två tiden var det 7 plusgrader.
Jag steg inte upp för att kolla graderna utan jag var återigen den där oavlönade taxichauffören. Det är oktoberfest i Gällivare vad nu det innebär, inte vet jag men kanske trevligt. Jag har inte varit där nån gång, det jag kommer ihåg var att förra året när det var så var det både kallt och snö. Men som sagt inte i år.
Mor och far dom åkte hem förra söndagen och det har inte hänt mycket här sen dess.
Det enda som har hänt utöver det vanliga är att jag var med dotra i torsdags till Sunderbyn för återbesök hos reumatologen. Och sjukdomen den går åt rätt håll så nu fick hon återigen minska på kortisonet ett steg.
Det känns skönt när det går åt rätt håll.
Vi hann även med lite shopping i Luleå fast jag hittade då inget annat än en tröja åt gubben. Men min kära dotter hon hittade lite kläder som hon tydligen var utan och en ny mobiltelefon, Iphone 4. Nu ikväll var den inte mycket värd för den slog av och inte fick hon igång den. Men vad fixar inte morsan.
Denna lördag gick i städandets tecken, tv-rummet fick sig en ordentlig omgång med dammtrasan så nu är det om inte dammfritt så nästan i alla fall. Så länge det nu varar, men om vi inte är där inne och dammar så klarar det sig ju ett tag. Och det kändes som att det var dags att få bort sommargardinerna för det är snart dags för julgardiner. Imorgon blir det köket som får sig en omgång sen har nästan alla rum blivit avdammade. Men då är det väl dags att börja från början igen. Nej, fasen nu får det då vara ett tag, städning är inte min stora hobby.
Kanske det är tid för att häcka i soffan en stund nu och ta stickningen i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0