Men nu...


...är det länge sedan igen som jag skrev här.
Det har hunnit vara vinter, höst o vinter igen som ni ser på bilderna.
Den vänstra bilden är tagen den 13 oktober, mitten den 18 oktober och den till höger är tagen idag, 24 okt.
Men nu verkar det som att snön har kommit för att stanna. Idag snöar det blöt snö, fy sjutton.
De ca 15 cm som har kommit hade gott räckt för min del men det verkar som att det ska bli mer.
I fredags tyckte min kära dotter att mitt ansikte behövde en ordentlig rengöring med ansiktsmask och så blev det.
En chokladmask kladdade hon i mitt nylle, gott luktade det. Hade lust att smaka men det hade förmodligen inte smakat nå gott. Men när jag hade hängt över tvättfatet och sköljt bort det fick jag problem. Ryggskott !!!
Jag tror att det var ryggskott, har aldrig haft det vad jag kan minnas men kan föreställa mig att det känns så.
Har i alla fall aldrig haft så ont i ryggen i hela mitt liv, det var som att någon körde in knivar i den.
Så natten mot lördagen fick jag ta till med tunga artilleriet av värkmedicin. Alvedon, tiparol, zon och sen en värmekudde på det. Nu känns det i alla fall bättre, även om ryggen inte riktigt är som den ska.
Hade tänkt hinna med en hel del denna helg men det sket sig, nå ja det kommer fler helger.
Höststädningen får väl övergå till julstädning istället.
Jag läste förresten om ryggskott här på nätet, akut lumbago heter det visst.
Rådet som stod var att träning stärker musklerna och regelbunden motion var att rekommendera.
Kanske jag ska börja träna och motionera då. Bra tips !!
Fast med vad och hur ??
Mitt träningsschema de 2 sista veckorna har varit 30 min mage/rygg träning, 60 min spinning, 120 min styrketräning, 60 min stepup samt mina 70000 steg som jag ska ha på en vecka.
Dessa minuter är per vecka.
Tyvärr ser det ut som att jag inte lyckas få ihop alla mina steg denna vecka, men, men inte mycket att göra åt det. I morgon börjar en ny vecka och förhoppningsvis blir min rygg normal igen.
Men nu har jag kommit på problemet, snöskottning !!!!
Jag har ju skottat snö denna vecka och det är det som min rygg inte gillar.
Alltså jag och min rygg gillar inte snön. Så är det, ska inte röra snöräven nå mer denna vinter.
Igår kväll var jag i alla fall och träffade en kompis, vi satt och surrade i flera timmar. Det var riktigt trevligt.
Vi bor på samma gata men träffas i princip numera bara på Coop.
Lite konstigt hur det kan bli, när barnen var små då hann man umgås mer med kompisarna men nu när barnen är självgående då finns det ingen tid att umgås. Lustigt hur det kan bli.
Nu om nån gång borde man ha all tid i världen. Eller kan det vara så att vi blivit äldre och inte ids eller orkar.
Men det är i alla fall trevligt att man hinner träffas nån gång.
Nej, nu ska jag försöka göra lite nytta så att jag fått lite gjort i alla fall denna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0