Lite stickat igen!!


Nu har jag fått färdigt lite alster som är beställda till jul.
Har bara lite kvar att göra, men det är ju flera dagar kvar så det är lugnt.
I morse klev jag upp strax efter kl 5 så jag hann sticka en Lovikka vante innan jag gick på
jobbet. Är det kanske pensionärsvarning när man kliver upp vid den tiden ?

Och jag har skrivit för ett par veckor sedan hur lite snö vi har, men säg den glädjen som
varar länge. Nu har det kommit och det verkar komma mer.
Givetvis passar snön på att komma när gubben har eftermiddag och traktorn har givetvis
inte varit och plogat vägen innan han åker på jobbet.
Hmm, dom kanske har gjort upp något. Gubben och traktorföraren.
Men idag tänkte jag att vi har ju en snöslunga så varför använder jag inte den till att få
bort plogvallen.
Sagt och gjort, ut med snöslunga och efter instruktioner via telefon så fick jag igång den.
Men himmel och pannkaka vad bråttom den hade. Det såg nog ut som att snöslungan är
ute med mig och inte tvärtom och inte vet jag om det var så lätt att köra den heller.
Det sluta i alla fall med att jag plogade med en vanlig snöräv. Vette sjutton om inte det
är lättare.
Nej, dags och hoppa i säng så jag orkar upp i ottan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0