Jag har fått pippi...


...på Pippitröjor.
Nu har jag fått färdigt en till och levererat den. Bara hoppas att den passar beställaren.
Har fått klagomål av min kära dotter att hon har beställt en tröja för länge sedan men hon får den aldrig.
Har stickat bakstycket men sen blev den liggande i stickkorgen.
Så det är väl bäst att göra den färdigt annars kanske jag tappar en kund.
Och kallt blev det igen, det har varit ett par varmare dagar men då snöa det givetvis. Men nu ska vi visst få kalla dagar igen. Usch!!
Från det ena till det andra så har jag kommit i någon sån där baka bröd period. Och det beror på att jag är så less på köpesbröd. Det har blivit havretekakor ett par helger men igår bytte jag recept och tog fram det på glödkakor eller stekpannebröd, kärt barn har väl många namn. Jag har provat på dom en gång tidigare tror jag. Dom blev ganska bra om jag får säga det själv. Inte nu som mammas men dom får duga.
I skrivande stund har jag grahamsbullar på jäsning, får väl se om dom blir ätbara.
Nej, nu är det bara att gå och grädda bullarna för att sen få äta färska bullar till brunch blir det väl vid den här tiden.


Kommentarer
Postat av: Manduzana stickar

Åh, jag älskar Pippi-tröjor :)

2011-03-03 @ 09:55:33
URL: http://manduzanastickar.blogspot.com
Postat av: madde

Hej, jag beställer gärna en pippitröja av dig, kostnad???

2011-04-03 @ 21:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0