Gott Nytt År !!!!


Hoppas att det gamla året har varit bra, att det slutade bra och att nu 2011 ska bli riktigt bra.
Och idag är väl den dagen som man ska börja leva upp till alla nyårslöften.
Jag lämnade inget nytt nyårslöfte utan ska fortsätta med det jag gav förra året som innebär att
motionera och tänka på det som går in genom brödintaget.
Våran nyårsafton var lite annorlunda eftersom vår kära dotter drog iväg på nyårsparty med
polarna. Fast först hade jag äran att bjuda tre brudar på middag innan dom lämnade oss till vårt öde.
Vår nyårsmiddag bestod av en rostad brödskiva med räkröra på till förrätt (den återkommer varje nyår),
till varmrätt blev det champinjongratinerad fläskfilé med hasselbackspotatis som penslades med persiljesmör
och slutligen till efterrätt Gino.
Och om det är någon som inte vet vad Gino är så är det i alla fall som en varm fruktsallad.
Jag skivar jordgubbar, bananer och kiwi och lägger dom i en ugnsfast form, river vit blockchoklad på
och sen åker den in i ugnen. Högst upp med grillen på och några minuter tills chokladen smält och till den serverar jag vaniljvisp. Fast jag såg på något matprogram på tv där dom sa att man ska göra den med ugnsluckan öppen för att chokladen ska få en krispighet. Men inte kom jag väl ihåg det igår, heller.
Fast det gick bra ändå.
Nu är det i alla fall dags för årets första frukost.
Så ha nu ett riktigt Gott nytt år alla och ta väl hand om Er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0