Så tog...


...min långa ledighet på hela fyra dagar slut.
Säg den glädjen som varar länge och nu väntar många hela arbetsveckor men man ska vara glad
att man har ett jobb att gå till. Det finns dom som inte har det.
Men jag är ganska nöjd med ledigheten i alla fall.
Jag har faktiskt tagit det ganska lugnt den mesta tiden. Men lite nytta har jag i alla fall fått gjort.
Som jag tidigare skrev så fick jag färdigt pippitröjan, stickat två par yllesockar, gjort färdigt ett par
lovikka vantar, städat sovrummet och påbörjat bortplockningen av julen.
Julgranen fick sin plats i förrådet idag och resten får gå samma väg imorgon. Man ska ju inte förta sig.
Men jag förstår ändå inte, det var ju nyss jag tog fram alla julsaker. Vart tog tiden vägen???
Vi har också flyttat runt lite möbler i helgen. Vi fick överta Emmas skrivbord och det lilla som vi haft i
tv-rummet fick flytta ut för hon har köpt ett litet, litet skrivbord med plats nästan bara för datorn.
Hon ska nämligen göra om lite i sitt rum, hon har lyckats övertala sin far att sätta upp nya tapeter.
Och dom är beställda. Hör och häpna, rummet ska bli svart med en fondvägg i svart och silver.
Det blir säkert fint även om det låter väldigt mörkt.
Jo, inte nog med det. Jag har skottat, skottat och skottat snö i mängder känns det som.
Nu tycker jag att det får vara uppehåll några dagar så man hinner hämta andan.
Skulle det inte generera en massa steg i min stegräknare så skulle jag inte befatta mig med snöräven
utan överlåta det åt min äkta hälft.
Vilken tur att vi inte går med stegräknare båda två då skulle vi kanske slåss om snöräven.
Jag tog ett par vinterbilder imorse när jag var ut med hundarna och jag tror att träden också tycker att
vi har fått tillräckligt med snö för dom ser ganska hängiga ut.
Och jag hoppas verkligen att vi inte får för oss att vi behöver släpvagnen i första taget för det blir ett
motionspass som heter duga att få fram den.
Nej, nu ska jag krypa under täcket så att jag är pigg och alert imorgon när det är dags att bege sig till
arbetet. Och jag kan ge mig den på att plogen kommer i natt så jag får väl börja dagen med att skotta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0