Då blev det...


...söndagkväll igen. Man går och längtar till helgen och vips så är den slut.
Tur att veckorna också går fort så det blir helg snart igen.
Nog för att jag trivs på mitt arbete men ibland känns det som att min kropp inte
fodrar arbete men min plånbok gör det.
Jag skulle nog kunna sitta hemma och sticka istället, ett tag i alla fall.

Nu har i alla fall framstyckena blivit färdiga till kuddarna som dottern ville ha,
garnet räckte till två kuddar. Då är det bara att hitta ett tyg och göra själva kuddfodralet
av som jag sen ska sy det stickade på. Tror nästan att när jag hittar ett tyg så ska jag
anlita en sömmerska (mamma) som fixar fodralen.
För sömnad är inte riktigt min grej, nog får jag säkert ihop dom om jag lägger den sidan
till men jag tror det blir bättre och finare om lilla mamma gör det.

Sen fick jag en annan idé mitt i allt.

Eftersom jag har stickat så många par sockar så finns det en hel del rester också.
Och garn kan jag bara inte slänga.
Så jag har suttit och funderat vad jag ska göra med dessa.
Då såg jag en bild på en filt här på nätet och kom på att en sån ska jag prova göra.
Det var nästan så att jag var tvungen att ta ledigt från jobbet för att gå hem och prova
hur det blir men jag bärga mig till kvällen och nu har jag fått ihop några rutor.
Enda nackdelen är att filten nog blir ganska tung om jag ska ha den stor men då ligger
jag väl still under den. Men det lär nog ta sin tid innan den är färdig.
Kanske att den blir klar tills den dag när jag ska på hemmet, vem vet.
Nu har jag i alla fall lagt det projektet åt sidan för att jag har börjat sticka på den
8:de pippi tröjan och den ska när den är färdig åka ända bort till Amerika.

Jag kan ju berätta lite annat också och inte bara om mina stickningar.
Det har kommit ännu mera snö, tror vi har skottat varenda dag denna vecka.
Nu får det snart börja vända och tina bort istället.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Hej hej

Vad fin filten blir, det är fint med rutor och dessutom blir du ju av med lite restgarn...



....Det är nånting som inte stämmer, snö varenda dag och Christer hade ledigvecka???? Eller var det veckan före kanske?



Hörs/

2012-01-23 @ 12:21:38
Postat av: Annica

Ja förhoppningsvis blir jag av med lite rester, inte illa.

Han har haft eftermiddag denna vecka så det är som det ska med snövädret. Nu blir det väl ledigvecka o inge snöfall :)

2012-01-29 @ 20:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0