God morgon alla!!

Då blev det måndag igen och en ny arbetsvecka väntar.
Helgen försvann i ett rasande tempo som vanligt men lite fick jag i alla fall gjort.
I lördags var jag och dottern och inventerade en del affärer här i stan men det går ju ganska fort eftersom det inte finns så många.
Och jag har faktiskt stickat lite grann eller egentligen ganska många timmar under helgen och sen hann jag även baka lite saffransbullar. Jag provade på ett nytt recept för mig, såg på Go kväll förra veckan där Maud Onnemark bakade och fick inspiration av det. Nu ska det ju inte vara Kesella i degen, det är tydligen bara svammel att bullarna inte ska bli lika torra. Så nu satte jag saffranet i sprit, använde rumstemperat smör och blötlagda russin.
Så här blev slutresultatet.
Sen blev det även en ny färgkombination på de mönstrade sockarna jag stickat ett helt gäng av.
Närmare bestämt 17 par och de 18:de är på gång men nu är det sista paret som ska iväg före jul sen återstår lite andra stickprojekt innan julen kan komma. Så här blev sockarna denna gång.
Nu ska jag veva på stickorna några varv innan det är dags att bege sig ut i kylan till arbetet.
I skrivande stund är det -30,7 grader, känns inte alls lockande att gå ut.

Kommentarer
Postat av: Anne-Marie Edling

Tror att du bakat de saffransbullar, som jag bakade med barnbarnen i fjol, det var en fantastisk deg som de kunde "leka med" och jätte god! Jag hittar inte receptet någonstans! Skulle du vilja ha godheten och skicka det till mig?
Tack på förhand och en God Jul!

2014-12-07 @ 11:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0