Nu är det full rulle !!

Det är full rulle både i bageriet och i stickverkstaden just nu.
Har några projekt som ännu ska bli färdiga innan dopparedagen.
Sen jag skrivit sist har det hunnit bli ett par sockar denna gång med ett garn som mönstrar sig själv.
Har också tre par Lovikka vantar som ligger på tork för att sen färdigställas och ett par babybyxor med tillhörande kofta. Men det är lugnt, det är ju ännu några dagar till julafton.
I bageriet har det varit masstillverkning av chokladbiskvier hittills ca 180 st och ikväll ska det bli fler. Det är kanske inte de vackraste biskvierna som tillverkats men i alla fall ätbara, tror jag.
Det har även blivit ett gäng chokladrullar med marshmallows.
Vår dotter har blivit ett år äldre och då var det tillverkning av tårtor, en vanlig tårta och en smörgåstårta.
Förresten den var kanske inte helt vanlig, nej i år skulle den vara fyrkantig. Lite variation alltså.
Nu är det bara att fortsätta med projekten så allt hinner bli färdigt och idag har jag även tänkte bege mig ut i julklappshandeln en sväng och se om jag hittar någon liten julklapp åt någon.
Har haft semester denna dag och då hinner man både det ena och det andra. Fast det har vräkt ner snö och mer kommer det vilket jag inte hade inplanerat men vi har skottat det mesta så nu är det bara att hålla efter så det inte blir hur mycket som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0