Paltkoma!!

Ja, det var vad det blev idag efter middagen. Gott var det om jag får säga det själv och här får jag ju göra det.
Men jag fick ett litet lätt frispel igen på den där kvarnen när jag skulle mala potatisen. Den har blivit galen och de senaste gångerna jag kokat palt så bestämmer jag mig att nu ska jag aldrig mer mala potatis med denna kvarn men minnet är så dåligt så det har jag glömt till nästa gång.
Nu bestämde jag mig igen att det här var sista gången.
Och inte nog med det, jag ska nog ge upp min karriär som stickerska också.
Idag visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Gjorde inget av det utan svor en lång ramsa istället.
Inte för att det hjälpte men det kändes lite bättre efteråt och varför, jo det ska jag säga nu.
Jag har en beställning på en damkofta där alla stycken stickas samtidigt på rundsticka vilket innebär att jag har 303 maskor att sticka varje var. Det är ca 40 varv mönsterstickning vilket tar sin lilla tid.
Stickade ca hälften under veckan och upptäckte att jag stickar alldeles för löst vilket resulterar att koftan blir för stor så jag rev upp allt och började om och stickade färdigt hela mönsterbården och upptäcker då att jag tagit fel blå färg på de första tre varven. Vad måste jag göra då ??? Jo, riva upp. Men det är bara ca 12 tusen maskor som jag får sticka på nytt. Fy f-n vad jag svor.
Men nu har jag i alla fall börjat på nytt för tredje gången och nu får det banne mig bli vad det blir.
Allt för att jag inte kan studera en stickbeskrivning ordentligt. Men förhoppningsvis lär jag mig något av felen.
Nu ska jag i alla fall krypa under täcket med "Fjälldesperadon", det är en bok så ingen tror att jag har något tok under täcket.
God natt !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0