God fortsättning på det nya året !!!

Det nya året har börjat och den första arbetsdagen är avklarad.
Det gamla året avslutades hemma med mat, bingolotto, film, raketer och så lite stickning förstås.
Jag gjorde bokslut för 2013 och kom fram till att jag måste ha legat på latsidan.
2012 fick jag färdigt 114 stickprojekt och 2013 blev det bara 74. Måste tyda på något, antingen har jag varit lat eller så börjar åldern ta ut sin rätt.
Som vanligt så fick min kära dotter ett halvfärdigt projekt bestående av ett par lovikkavantar men jag gjorde dom färdigt efter julhelgen. Hon blev faktiskt imponerad att hon inte behövde vänta i flera år på att det ska bli helt färdigt.
Jag kan överraska ibland. Så här blev dom i alla fall.
Och trots att det bara gått två dagar på detta år så har jag hunnit få färdigt fyra par vantar.
Håller jag den här takten så hinner det bli hur mycket som helst innan året är slut. Visserligen har jag påbörjat dessa under förra året.
Nu är det neonfärger som är populärt.
Nu ska jag bara veva några varv på stickningen sen krypa under täcket och kanske orka läsa några sidor i min nya bok som tomten kom med, "Lyckliga gatan" av Liza Marklund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0