Stora packningsdagen!

Ja, då var den här den stora packningsdagen. Vad ska med och vad ska inte med.
För det mesta blir det en hel del som inte behöver med som ändå följer med i resväskan.
Vi har en lista som det packas efter, jag och mina listor. Ja, jag gillar dom där listorna.
I alla fall när listan är avprickad då är resväskorna proppfulla med både nödvändigt och icke nödvändigt.
Borde som sagt ha lärt mig efter alla resor, fast jag har ju inte packat klart ännu så kanske jag har lärt mig.
Under har ju skett förr.
Imorgon bär det i alla fall av mot sydligare breddgrader och förhoppningsvis lite varmare klimat än vad det börjar bli här hemma.
Det blir att slappa i två veckor och kanske komma hem pigg och utvilad inför den kommande hösten och vintern.
Fast min kära dotter säger att vi ska träna varje dag på gymmet som finns på hotellet och sen blir det en hel del promenader.  Så kanske vi är helt slut istället när semestern är över. Det återstår att se.
Jag vet inte om jag är lite annorlunda men när jag ska iväg på semester så ska allt annat helst vara i sin ordning innan jag åker.
Huset ska vara städat, boken ska vara färdigläst, påbörjade handarbeten ska vara klara m.m.
Och allt detta sparar jag till sista dagen precis som att någon skulle städa huset medans jag är borta eller läsa min bok och göra färdigt mina handarbeten.
Det har aldrig hänt och lär väl inte göra det den här gången heller, allt som inte är gjort är nog kvar när vi kommer hem.
Men som jag skrev tidigare under har ju skett för så kanske det sker ett under nu.
Vi får väl se vad jag hinner göra och om resten är gjort tills jag är hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0