Torka!!

I vissa delar av vårt land råder torka som medför vattningsförbud det hörde jag av min mamma.
Men hon tittade ut mot älven och tyckte att än är det lugnt eftersom hon tar sitt vatten till alla blommor
där ifrån och där fanns det fortfarande några liter kvar. Så hennes blommor överlever nog.
Hos mig råder det bloggtorka.
Det har inte hänt så mycket den sista veckan som är något att skriva om.
Jag jobbar, äter och sover. Ja, visst hinner jag med lite annat också.
Två saker har jag gjort denna vecka som inte hör till vanligheten.
Jag har nämligen klippt våran gräsmatta, tror det är tredje gången jag gjort det sedan vi flyttat in i huset
för 21 år sedan. Jag är ju inte den som vill ta andras jobb, men nu gjorde jag det när han var på jobbet.
Det gick bra och jag fick faktiskt igång gräsklipparen alldeles själv.
Det andra jag gjorde var att köra fyrhjulingen tjugo meter eftersom den stod i vägen när jag kom med
gräsklipparen. Jag lyckades få igång den och förflytta den även om jag trodde det skulle sluta
med katastrof för den ville inte stanna och rönnhäcken och slänten närmade sig.
Men samtidigt som nosen på fyrhjulingen tog i häcken fick jag stopp. Pust !!!
Det slutade bra och jag och Emma fick oss ett gott skratt.
Sedan är jag och Emma ut och promenerar så gott som varje kväll. Det blir olika längder på promenaderna,
allt från 30 minuter och längsta hittills var 1 timme o 40 minuter.
Vi har vaknat i elfte timmen för Beach 2009 närmar sig med stormsteg och ni vet bikiniformen måste ju
infinna sig.
Vilken form det nu blir får väl vi finna oss i. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Det är bara drygt en vecka kvar så drar vi mot sydligare breddgrader.
Nu är det i alla fall dags för mig att dra mig mot jobbet.
Hoppas alla njuter av den fina sommaren vi har och hoppas att den varar ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0