Årets andra....

....julbord är avverkat.
Det blev med arbetslaget hos Glada kocken, en restaurang här i Gällivare.
Väldigt gott var det, där fanns allt som ska vara på ett julbord.
Lax och sill av olika slag, skinka, köttbullar, prinskorvar, revbensspjäll och en massa
annat gott. Laxprinskorv var nytt för i år sa dom, faktiskt god.
Korv som smakade lax, lite annorlunda.
Har även besökt veterinären med våran unghund Ludde.
Han äter dåligt, kissar mycket och dricker en hel del och är ganska tunn tycker jag.
Fast veterinären tyckte inte han var för tunn men tunnare får han inte bli sa hon.
Allt verkade annars vara normalt förutom munnen, inflammation i tandköttet så det blir
munsanering för honom.
Men imorgon ska jag få svar på om urinprovet visade några konstigheter, om det eventuellt blir
penicillinkur.
Och inte nog med det så kom min käre make hem från jobbet och har skurit fingret på en plåt.
Så det blev rengöring och omplåstring av fingret. Kanske skulle det vara läge att besöka
sjukhuset för lite sömnad men icke sa nicke. Det fick duga med min omplåstring.
Är det inte det ena så är det det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0