Jag är fantastiskt....

...dålig på att planera. Hade ingen aning om att julen kommer redan nu.
Fast det borde jag ha insett för det har mig veterligen inte skett någon förändring
på den fronten. Julafton är fortfarande den 24:e december.
Jag tyckte bara att jag hade allt under kontroll för ett tag sedan och nu helt plötsligt är
det bara några dagar kvar till julafton och jag fick jättemycket att göra.
Eller det kanske blir som man gör det.
Fick som sagt för mig att jag skulle göra Mozartkulor, en sats, vilket jag också gjorde
även om det blev två satser, ca 30 stycken är väl ingenting så alltså blev det ca 60
istället och idag fick jag för mig att jag ska göra en sats till, äsch !!! jag gör två.
Så alltså i helgen blev det ca 110 kulor, vad f-n ska jag med alla till.
Det får väl bli allmän utdelning.
Jag har även haft tillverkning av marschmallowsrullar, det blev endast 10 stycken.
Ska inte ha alla själv, ett gäng rullar är beställda.
I fredags var jag i alla fall tvungen att skriva ner en lista på alla måste göra saker före jul.
Det listan fick endast 35 punkter.
Så nu i helgen har jag farit runt både här hemma och ute som en skållad råtta, men då har
jag också betat av 12 av punkterna alltså är det bara 23 kvar, men det är lugnt, julafton är
inte förrän på torsdag.
Men nästa år, då ska allt vara klart inför julen den 1 december och då ska jag bara sitta i soffan
och titta på julgranen och ha tända ljus och mysa, tror jag.
Fast det känns som att jag har tänkt så tidigare. Än har det i alla fall inte blivit så.
Men nästa år !!!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Men huvva så du ställer till det....:-))))



Själv skulle jag inte klara av det, jag är nog mer en sån som du ska bli nästa år, eller.....?

2009-12-21 @ 08:04:03
Postat av: Agneta

Du har ärvt mycket efter mamma. Inte jag...

roligt att du skrivit lite mer. S

2009-12-21 @ 22:16:34
Postat av: Anders

Sitter här i Kumla och äter pizza innan jag åker hem i morgon. Vi gjorde allt färdigt förra helgen så det blir bara och vila.

2009-12-22 @ 20:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0