Julafton....


...är avklarad med god mat från "det lilla julbordet" och julklappar.
När vår dotter var liten så tittade hon på bordet där mormor dukat upp julmaten
och konstaterade högt att nog var det ett litet julbord. Hon hade väl förmodligen
sett julbord där det fanns massor av olika rätter att välja mellan men hos oss har
vi bara det vi tycker om och äter, inga onödiga rätter med andra ord.
Efter det så har det fått heta "det lilla julbordet".
Några julklappar fick jag också, jag hade tydligen varit snäll.
En sodastream, spa presentkort, vaccummarinerare, choklad, en fotmassagegrej, sockar
var bl.a vad jag fick, inte illa.
Idag blir det nog att tillbringa större delen inomhus för här har vi -26,5 grader ute.
Under dagen ska jag dra vinnaren i min lilla tävling, återkommer senare med ett litet inlägg.
10 deltagare har det varit. Jätteroligt, då vet jag att det är några som läser det jag skriver.
Förresten tomtehuset på bilden är min mors, det är som ett dockskåp som hon leker med
varje jul. Själva huset har min pappa tillverkat.
Ha en fortsatt trevlig julhelg.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Brr vad kallt vi ha +3, men ack det är inte roligt med det vita på backen som kallas snö. det hjälpte inte att flytta söderut. ha en fortsatt trevlig jul hälsa mamma och pappa och resten av familjen

2009-12-25 @ 10:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0