Julen närmar sig....

....med stormsteg.
Det ska bli trevligt med lite julledigt även om jag bara ska vara ledig julhelgen.
Men ännu är det lite och stå i före jul.
Stickar för fullt så stickorna glöder men det är roligt annars skulle jag inte ha gjort det så klart.
Till helgen ska det bli tillverkning av marchmallowsrullar, lite julgodis kanske man ska ha även
om det kanske inte är så nyttigt. Men det får väl bli extra promenader.
Har även lust att prova göra Mozartkulor, vi får väl se om det blir några. Hittade ett recept idag,
det låter enkelt men kanske inte är det. Men det vet jag först när jag har provat.
Och kallt är det, brrrr!!!!
22 minusgrader har vi i skrivande stund, så det blir då inga långa promenader just nu i alla fall.
Nu ska jag i alla fall krypa under täcket och försöka läsa några sidor i boken som för närvarande
är en deckare av Patricia Cornwell.
Sedan är det bara att sova så att jag orkar upp imorgon igen men det är fruktansvärt trögt att
ta sig ur sängen på morgonen. Ungefär lika trögt som att ta sig i den på kvällen. Finns så mycket
annat att hitta på så det vill bli alldeles för sent. Men, men sova hinner jag väl göra någon annan gång.
Kom ihåg att delta i min lilla tävling som jag skrivit om i tidigare inlägg.
Några deltagare har jag redan fått, jätte roligt.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hej

blev glad när du skrev om marchmallowsrullar, det receptet är borta ur min samling. Kan du maila över ett.....? Det var så länge sen jag testade dom, det måste ha varit på Hemslöjdens tid, och DET är ju ett tag sen...



Kajsa

2009-12-17 @ 18:56:18
Postat av: karin u

jag läser din blogg för att kolla vad du har hittat på,det är så roligt

2009-12-18 @ 21:43:30
Postat av: Agneta

Är in varje dag och kikar. Trist att du inte skriver varje dag

2009-12-19 @ 01:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0