Lördag kväll....

....och utan att se en film, konstigt.
Det brukar vara vårt vanliga lördagsnöje men vår kära dotter kände inte för att se någon
film så då skippade vi också det.
Men vi har varit på bio i veckan och sett film, det blev sista delen i Stieg Larsson triologi
"Luftslottet som sprängdes".
Den var bra tyckte jag även om det var mycket från boken som saknades.
Fast om allt hade varit med så hade vi kanske suttit där än, filmen var 2 1/2 timme lång även
om inte allt var med.
Idag har vi gjort en runda på stan, vi hann avverka några affärer.
Emma hittade både det ena och det andra som hon önskade sig till födelsedagen och julen.
Men mitt minne är så dåligt så det mesta har jag redan glömt.
Jag har även försökt komma igång med mitt lilla julbak. Ska väl försöka få ihop några sorter
i alla fall. Något måste jag ju ha att mata fåglarna med under våren.
För baka ska man och sen är det ingen som äter upp det. Men det hör julen till.
Det är bara att titta i alla veckotidningar så ser man. Finns hur mycket recept som helst.
Idag blev det i alla fall en form av kladdkakor med kräm i portionsformar.
Få se vad jag lyckas åstadkomma i morgon.
Hade tänkt försöka mig på chokladbiskvier, det har jag aldrig gjort tidigare.
Vi får väl se om jag lyckas, Emma önska mig i alla fall lycka till.
Hon har tydligen gjort sådana på en praktik men hade ingen lust att hjälpa mig.
Får försöka själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0