Mozartkulor


Igår kväll provade jag på att göra Mozartkulor.
Det var lite pillergöra, först rulla en kula av nougat, sedan klä den med
mandelmassa och till slut doppa dessa i choklad.
Goda blev dom i alla fall.
Fast jag fick ett tips att det finns att köpa dessa kulor på Dollarstore, men vaddå,
det är väl ingen sport heller.
Det hör väl julen till att hålla på med sånt här, tycker jag i alla fall.
Det var bara julmusiken som fattades när jag satt och pillrade med kulorna och eftersom
jag inte har någon cd-spelare så fick jag sjunga själv och det gick bra det också även om kanske
inte alla uppskattade det.
Det blev "Julen är här och lyser frid på jorden, glädjen är stor, i ett barns glada ögon
bor den", ca 50 ggr eftersom jag inte kan så mycket mer.
Idag blir det i alla fall tillverkning av marschmallowsrullar.
Kom ihåg min tävling, se tidigare inlägg.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Hejsan Julstökare!



Mozartkulorna såg ju himla läckra ut, men fy vilket jobb...tur du gillar sån´t!

Själv har jag spenderat förmiddagen på Lapphärberget och där lyckades jag utlösa larmet...hurra hurra!

Men ingen hann nog reagera innan jag fixade till det....



Hoppas rullarna blir bra



Hej hej

2009-12-19 @ 15:01:18
Postat av: Monica

Jag läser din blogg när Anders är hemma från kumla.Jony har växt ur sockorna!Kan vi beställa 2 par st 30.Mozartkulorna gör helene och flickorna

2009-12-20 @ 09:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0