Mors trädgård


Min mamma har ett stort intresse av blommor och trädgård som kanske syns på bilderna.
Det har tyvärr inte gått i arv till kommande generationer.
Blommorna är mycket vackra att titta på men fodrar mycket arbete.
Hon säger att hon ska övergå mer och mer till perenna växter och minska på ettåriga med tanke på den kommande generationen som ska sköta trädgården i framtiden.
Men den där kommande generationen är väl kanske lite rädd för arbetet som behövs för att hålla trädgården i fint skick och inte nog med det man kan dessutom få ont i ryggen och skit under naglarna.
Men, men det är roligt att någon orkar hålla på med det.
För alla besökare som kommer till min mamma ingår en obligatorisk rund vandring i trädgården vare sig man vill eller inte.
Då får man höra vad de flesta (hundratals) blomsorterna heter och i värsta fall blir det förhör sedan om man varit vaken under vandringen eller inte.
Jag har nog tyvärr kuggat på de flesta förhören.
Förutom alla blomland har hon ett växthus med gurka, tomat, paprika, aubergine och kanske något annat.
Jag minns inte allt trots att jag titta in i växthuset igår.
Och så har hon potatisland, grönsaksland och jordgubbar.
Kanske har jag missat något men det får jag veta när mor har läst mitt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0