Pajala marknad


Nu är Pajala marknad slut för vår del denna sommar.
Det var den kallaste marknaden i Pajala som jag kan minnas. Det var flera tröjor som gällde.
Varje sommar gör jag samma misstag, jag åker till marknaden solen skiner och det är varmt.
Då känner jag att jag behöver solskyddsfaktor kräm för att inte bränna mig och knallar iväg till Konsum för att köpa.
Nu i år så kom jag ihåg att ta med mig krämen hemifrån. Behövdes den. Nej, inte alls.
Det kanske var därför det blev skitväder. Nå ja det regnade i alla fall inte.
Men hur som helst och vilket väder det än nu var så gjorde jag givetvis fynd.
Irene som har Sjövikens Hemslöjd i Skaulo var där och sålde.
Hon hade precis vad jag behövde. Garn!!!!
Det blev 28 nystan garn.
Det blev garn till fler pannlappar och till en tröja som Emma ville ha.

Kommentarer
Postat av: AnnBritt

Men vilka fynd du gjort ! Jag skulle önska att hon kommer till Överkalix Marknad, men jag har aldrig sett henne här. Det brukar vara någon här som säljer garn, men det är mestedels virkgarn och akrylgarn. Ha en trevlig semester !

2009-07-06 @ 11:02:23
URL: http://bibbistickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0