Semester!!


Nu har min semester varit i två dagar, skönt.
Jag önskar bara att jag kunde sova lite längre på morgonen men det verkar hopplöst.
Vi är i stugan och gör så lite som möjligt.
Det innebär bl.a att jag sover en stund när jag känner för det, handarbetar, ser på tv, umgås med mor och far och övrig släkt här i byn, pluggar teori och övningskör med Emma.
Igår gjorde vi faktiskt ett ryck och bakade kanelbullar hos mamma och inte nog med det, jag lyckades faktiskt se en hel film. Även om Emma sa några gånger åt mig att inte sova nu.
Idag är det dags för Pajala marknad och säkert blir det marknad i morgon också.
Det kanske finns något garnnystan som jag behöver eller varför inte en väska.
Vi får väl se, något fynd kanske jag gör.
Ett nytt trevligt handarbete är alltid roligt, fast jag har faktiskt tagit med mig semesterprojekt.
Jag har fått färdigt ett par pannlappar till och nu sitter jag och syr ihop sittdynorna som Emma har beställt.
Men nu ska jag ta och fixa någon frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0