Semestertripp

Igår var jag, Emma, mamma och min morbror med familj på en liten semestertripp över dagen till IKEA och till en handelsträdgård i Finland.
Jag köpte det som de flesta brukar köpa värmeljus och servetter. Det blev inga stora affärer, men man rymmer inte så mycket i vår lilla bil heller.
Emma hon hittade lite mer, som vanligt, en bäddmadrass och lite flytta hemifrån prylar. Jo, hon hittade tre par skor också med höga klackar förstås, suck, inte på IKEA men på Skopunkten. Jag förstår inte när hon ska gå med dessa höga klackar. Men det blir väl någongång.
Och min mamma hon hittade givetvis växter från handelsträdgården. Jag som redan tyckte att hon har nog. Men det var några som fattades påstod hon.
Om man är intresserad av växter så finns det mycket olika sorter där. Trädgården ligger på finska sidan ca 13 km från Haparanda norrut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0