Vilken sommar!!!

Vilken sommarvärme vi har, skönt.
Jag brukar normalt ha semester efter midsommar men inte i år, tyvärr. Börjar först nästa vecka och då är väl sommaren slut. Det skulle inte förvåna mig i alla fall.
Men vi får väl hoppas på att det håller i sig.
Enda nackdelen är att vi har så varmt i vårat hus när det är varmt ute. Men vi övningskör ju varje dag och i bilen är det i alla fall luftkonditionering, tur är väl det annars hade den inte blivit av.
Nu har Emma i alla fall klarat av båda riskutbildningarna, alkohol och droger i trafiken och halkbanan.
Igår var det dags för halkbanan och hon tyckte det var mycket roligare än vad hon hade förväntat sig.
Hon fick bl.a. göra en James Bond vändning, backa i full fart och vända. Huuuuuu, det låter livsfarligt. Hon ville visa hur man gör när jag var och hämtade henne, men nej, nej då vill inte jag vara med.
De fick också prova på skillnaden på vanliga bromsar och ABS bromsar och hon kom fram till att när hon skaffar en bil så ska den ha ABS.
Det verkar vara en mycket bra utbildning med halkbana, så att man får prova på hur det är när det är sämre väglag än sommarväg. Förhoppningsvis ger det en tankeställare åt många att ta det lugnt i trafiken och anpassa hastigheten efter väglaget.
Nu är det bara resten kvar, plugga teori i massor och fortsätta övningsköra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0