Backa o backar

Igår var det backövning och idag var det backövning för min kära dotter när hon nu ska lära sig att köra bil.
Skillnaden på backövningarna är att igår var det att köra upp och ner i backar, starta i backar.
Idag var det att backa bilen, vilket inte är det lättaste att lära sig. Men övning ger färdighet.
Hon har varit två dagar på raken till bilskolan och kommer som sagt hem med nya uppgifter att träna på.
Men det går riktigt bra tycker jag.
Jag har faktiskt funderat på om jag kanske ska omskola mig till bilskolelärare, fast Emma tycker inte som jag.
Fattar inte alls. Hmm!!
Jag som tycker att jag är lugn och sansad.
Hon har i alla fall kommit fram till att när hon får körkort så ska hon köra när det är sommarväglag men det får inte regna, inga backar och ingen backning.
Det blir inte helt enkelt att välja färdväg för henne när hon ska köra någonstans.
Det kör ihop sig redan när hon ska ut från garageuppfarten för då ska det köras bakåt.
Men hon ändrar nog sig när hon väl har körkortet i sin hand för det går bra både uppförs och nerförs och framåt och bakåt.
Då är det dags för dagens sista uppgift som består i att rasta hundar i regnvädret.
Synd att jag inte lärt dom att göra behoven på toa i alla fall när det regnar. Men, men man kan inte lära dom allt.
Sen är det bara att hoppa i säng så jag är pigg och glad när det är dags för morgondagens arbete.
Halva arbetsveckan är redan avverkad och det går i ett rasande tempo.
Nästan skrämmande hur fort tiden går. Inte går det att stoppa den heller. Bara gilla läget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0