Bilskola



Nu har vi äntligen lyckats få vår kära dotter till bilskolan.
Hon har tyckt att det inte är nödvändigt med körkort, mycket lättare och bekvämare att sitta bredvid och bli skjutsad dit hon ska.
Men idag har hon i alla fall varit och övningskört på bilskolan för första gången och det gick bra.
Det hon sa när hon kom där ifrån var att det var bättre lärare och bättre bil. Hmm! Jag fattar ingenting.
Så ikväll när vi var ut och övningskörde så lärde hon mig istället hur man ska köra.
Nu förtiden ska man ju lära sig på bilskolan att köra ekonomiskt, det fick vi inte lära oss då när jag tog körkort. Men det är inte helt fel med dagens bensinpriser.
Faktiskt så hade jag velat att hon skulle vara till bilskolan först och lära sig grunderna och sedan köra hemma men hon ville absolut köra hemma först. Jag visste att det jag lär kommer inte att överensstämma med vad bilskolan lär ut.
Men förhoppningsvis ska det gå bra ändå även om jag inte har lärt som bilskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0