Handarbete!!!

Sen jag var liten, minns inte hur gammal, så har mitt stora intresse varit att handarbeta.
Det var min mamma som väckte det intresset hos mig eftersom hon alltid hade en stickning på gång.
Fast jag tror inte jag har lyckats med att föra det vidare till nästa generation.
Sticka, virka, brodera gör jag men har även sytt en del och vävt med min vävstol som pappa gjort. 
Nu är det för det mesta stickning som gäller för min del.
Det innebär även att jag har hunnit lägga på mig ett lager garn, hmm!! Ett ganska stort lager.
Tror jag skulle kunna klara mitt handarbetande resten av livet utan att köpa ett enda garnnystan.
Men det kommer hela tiden nytt och finns det något roligare än att gå och köpa ett nytt garn när man ska sticka något.
Leta i gamla påsar i förrådet, hur kul är det. Inte kul alls.
Men, men idag har jag köpstopp på garn, hur länge det nu håller.
Nu i vinter skulle jag städa förrådet ordentligt, gå igenom varenda hylla och slänga allt som vi inte behöver.
Vad tror ni de flesta hyllor innehöll, jo, garn.
Min tanke var att gå igenom alla påsar med garn och rensa det som jag vet att jag inte kommer att göra något av.
Det blev en stor påse som jag tänkte att kanske något dagis behöver. Men har inte hunnit föra det någonstans ännu. Måste göra det innan jag ändrar mig och sätter tillbaka allt på hyllorna.
Nå, i alla fall så stod jag och funderade vart ska jag sätta allt garn medan jag går igenom det andra i förrådet.
Jo, bastun. Det blir bra. Se bilden hur det blev i bastun.
I dags läget har jag sorterat in allt tillbaka på hyllorna i bättre ordning.
Men sen har jag utspritt lite här och var garnnystan i huset, i lådor, i garderober, den gamla kökssoffan är full med restgarner.
Lägger in lite bilder på en del av mitt lager.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0