Poker

Sedan jag var så stor att jag begrep mig på kortspel så har jag tyckt om det.
Sommarloven tillbringade jag i stugan med mina föräldrar och där hade jag en kompis som också var sommarloven hos sin mormor. Och vi två spelade kort mest hela sommrarna, det fick vara vilket fin väder som helst ute men vi satt inne och spelade kort. Då slapp man både solbränna, mygg och andra eländiga insekter.
Jag minns att vi hade en lång lista med olika kortspel som vi spelade.
När min man för några år sedan började spela poker på nätet så vaknade min kortspelsintresse till liv igen.
Efter ett tag när jag hade suttit och tittat hur det går till så ville jag prova spela själv.
Han visade hur man gör och jag spelade för låtsaspengar, men då sitter man tio spelare vid ett bord och det tar så länge innan alla spelare bestämt om de ska spela en hand eller inte. Jag har inte tålamod och sitta och vänta så jag fick några riktiga dollar att spela för av gubben. Det gick väl så där det första gångerna. Fick lite nya dollar.
I dagsläget så håller jag mig flytande på dollar som jag fått när jag svarat på ett gäng frågor på en pokersida på internet.
Jag är inte miljonär och det är en lång väg dit också.
Men ska man spela på detta vis så gäller det att kunna sluta när pengarna är slut, jag vet dom som spelat bort en del pengar när dom inte kunnat sluta i tid.
I alla fall så är det ett tidsfördriv jag gillar, även om en del tycker att det är ett vansinne, men vi är ju alla olika.
Jag sitter med min stickning framför datorn och det har blivit ett gäng yllesockar.
Jag brukar ibland fundera hur många utav alla pokerspelare på nätet som sitter med en stickning i handen samtidigt.
Inte tror jag vi är så många.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0