Städa, städa, städa!!

Denna vårstädning, suck!
Varför kan jag inte vara som många andra, tvätta fönstren och byta gardiner.
Nej, jag ska krångla till det med min städlista, ja ja, som man bäddar får man ligga sägs det ju.
Nå i alla fall så har jag varit långledig från jobbet, fyra dagar, vad har jag gjort, jo, städat.
Men nu börjar jag se ljuset i alla fall. Fast kanske det beror på att jag har satt ljusare gardiner och tvättat fönstren.
Jag kom på idag att man hinner praktisera inom många områden om man sätter den sidan till.
Idag har jag varit lokalvårdare, tvätterska, bilskolelärare, kock, servitris, hårfrisör, hundskötare, stickerska och pokerspelare. Inte undra på om jag känner mig lite trött och tänker ta kväll och lägga mig för en förhoppningsvis skön natt så jag är pigg och utvilad för den kommande arbetsveckan.
God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0