Junta

Ikväll var det dags för vår stick junta. Vi är 8 tjejer i olika åldrar som träffas ungefär en gång i månaden förutom på sommaren.
Vi cirkulerar hos varandra och under ett år hinner vi vara en gång hos var och en.
Vi surrar om allt mellan himmel och jord, fikar och i bästa fall handarbetar vi också.
När jag blev med i vår junta för ca 20 år sedan så var vi ganska flitiga handarbetare, men med åren har vi tacklat av med handarbetandet.
Det går jätte bra att träffas utan stickning också. Vi har det trevligt ändå.
Fast jag brukar ha med stickningen varje gång och för det mesta hinner jag ta fram den också.
För mig blev det några varv på ett par sockar denna kväll, jag har just nu projektet att sticka upp alla sockgarner.
Det finns några nystan kvar faktiskt.
Ikväll bjöd värdinnan på jättegott fika som bestod av äppelpaj, hallonpaj och en dumlekladdkaka.
I länken nedan finns receptet på äppelpajen.
www.recepten.se/recept/aeppelpaj_knaeck.html
Dumlekladdkakan finns på www.matklubben.se, där ska man vara medlem för att få fram recepten, men medlemskapet kostar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0