Stughelg

Nu är det en helg i stugan, mysigt.
Jag och Emma har åkt till stugan och till mina kära föräldrar på visit.
Det är inte bara vi som är här, de där eländiga myggorna är också här, suck!!
Mormor håller på att sy studentklänningen och det ska göras sista provningarna så hon får göra den färdigt.
Nog kan jag också sy kläder om det inte är allt för avancerat, sydde faktiskt en hel del barnkläder när Emma var liten men jag överlåter gärna det arbetet  till de som är bättre på sömnad.
Så därför får mamma äran att sy klänningen vilket hon säkert tycker är jätte skoj.
Mor har så länge jag minns sytt kläder, jag fick ofta hemsydda kläder när jag var liten.
Åtminstone så länge det gick bra för mor att klä ungen med hemsydda kläder, det kom en tid när jag var i den åldern att inte hemsytt längre dög.
Det skulle väl vara köpta kläder och helst märkeskläder.
Jag sa säkert åt mamma att "alla andra har det".
Fast de senaste åren tycker jag att mamma mest har sytt i lapptäcksteknik.
Det har blivit överkast, dukar, pannlappar och väggbonader.
Mycket vackra alster.
Men jag säger lika som jag sa tidigare om kaffeväskorna, inte min grej.
Överkastet på bilden fick jag av mor när jag fyllde 40 år och jag lovade dyrt och heligt att ingen hund skulle ligga på det.
På bilden skulle Dennis bara prova om det gick att ligga på det. Och det verkade gå bra.
Den blev godkänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0