Vårstädning!!!

Då är våren här och vårstädningen med den. Yes!!! Eller? Nej, fy vad trist men nödvändigt.
Solen lyser in och fy vad dammigt det är överallt för att inte tala om hur fönstren ser ut.
Men förhoppningsvis är det inte bara hos oss det är så.
Bara att ta itu med eländet, det blir ju fint när det är klart och allt är städat. Men det tar sin lilla tid.
Tänkte börja redan i helgen men förkylningen tog min ork, det enda jag fick gjort var att tvätta en del kläder.
Jag är en sådan människa som gillar att skriva listor på det jag ska göra och sen få stryka eftersom det är gjort.
Nu har jag min lilla vårstädningslista som endast innehäller 52 punkter som skall städas.
Blir trött bara av tanken.
Det låter kanske mycket men ett litet köksskåp t.ex. är en punkt på listan. Därför blir det så många.
Men listan ska betas av allt eftersom. Förhoppningsvis ska jag väl vara färdig till midsommar i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0