Då var det slut....


...på helgen, igen.
Men nu har jag i alla fall fått lite fart på stickorna, två par sockar blev klara under helgen
och nästa par är på god väg.
I morse när jag var ut i det vackra vädret så tänkte jag att det kanske inte är
helt fel med vinter i alla fall. Om det bara skulle vara så att det inte kom mer snö och
att graderna stannar vid -3. Det var helt perfekt men säg den glädjen som varar länge på
dagen kröp termometern ner till -10. Ja, ja får väl stå ut med det också.
I övrigt har det varit en ganska lugn helg, filmkvällar, tvätt, matlagning och mitt
nya söndagsnöje som består i att baka tekakor.
Nu ikväll har jag varit och träffat mina stickjunta vänninor, vi hade "juljunta".
Det innebär att vi fikar skinksmörgås istället för fikabröd och nu har vi "jullov".
Vi ska inte träffas förrän i slutet av januari igen, det känns jättelänge dit men med tanke
på hur fort tiden går så är vi väl där snart.
Imorgon blir det för mig och Emma att ta tåget till Luleå och ett återbesök hos doktorn
i Sunderbyn och kanske hinner vi med lite shopping också.
Men nu är det bäst att hoppa i säng så vi vaknar till tåget ska gå kl 7.02.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0