Dag 2....


...i min träning att få snygga lussekatter.
Till midsommar kanske jag får lika fina som mamma.
Skam den som ger sig.
Igår gjorde jag degen för hand men idag tog jag hushålls-
assistenten till hjälp och knåda och jag tror faktiskt att det är bättre.
Få se vad jag ska ta till hjälp nästa gång.
Fick tips av en kompis att det faktiskt finns genvägar.
Man kavlar ut degen som när man bakar vanliga bullar, man rullar därefter
halva degen till mitten och vänder på degen och rullar andra halvan till mitten.
Sen skär man bara bullarna och lägger på plåten.
Jag provade på det men mina blev inte bra tror att jag kanske kavlade degen
för tunt.
Kylan ute har i alla fall avtagit nu kommer det snö istället.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Om mina lussekatter skulle vara så fina som dina skulle jag vara nöjd men jag tröstar mig med att det är insidan som räknas.Jag tyckte faktiskt att mina blev rätt goda för en gångs skull. Jag gjorde en mixmax av tre olika recept.

Imorgon är det väl bagarstugan som gäller. Jag skall väl dit och borsta. Jag drar alltid den där vitsen om han som sökte jobb och en referent hade skrivit "sopar dåligt men borstar bra." Ha det!

2009-12-06 @ 18:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0