Men vad är det....

....här, mitten av november och 0 grader och regn.
Ska det vara vinter eller inte. Suck, vilket elände.
Halkigt som sjutton när man ska ut och gå, försökte säga åt hundarna att dom får gå själv.
Men dom fatta ingenting så det var bara att hoppa i skorna och halka ut.
Jag har beställt skor med dubbar på men dom har tyvärr inte hunnit komma, det verkar vara
sådana skor som gäller när vädret ska hålla på så här.
Nåja, det är väl bara och gilla läget eftersom jag inte kan få bestämma vilket väder det ska vara.
Dagens aktiviteter har i alla fall bestått av bl.a bakning av tekakor, min kära dotter ville ha det till
frukost. Så visst bakade jag så hon fick färskt bröd till frukost. Vad gör man inte för de barnen.
Sedan var det potatispalts tillverkning till middag och efter ett litet slagsmål med kvarnen till
assistenten så lyckades jag få ihop ett gäng paltar. Gott, gott!!
På tal om middag så var gårdagens mat bestående av lax med fetaost, hasselbackspotatis och varm
gurksallad supergott!!
Men nu var denna helg slut, tyvärr, så det är väl bara att skutta i säng och läsa ett par sidor i boken
och sedan invänta morgondagen.
Förhoppningsvis har det väl slutat regna då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0