Bara elände!!

Nu verkar det bara vara elände.
Vare sig telefonen eller internet hemma hos oss fungerar.
Men ingen i vår familj är beroende av internet, nej inte alls. Hmmm!!!
Vad gör man utan internet och vad gjorde man innan internet fanns.
Man tittade t.ex. på tv. Förr hade vi kanal 1, 2 och 4. Idag har vi femtielva kanaler men inga bra
tv-program. Konstigt.
Kvällen slutade med att hela familjen var i säng och sov ovanligt tidigt.
Jag fick i alla fall tvättstugan städat, alltid något.
Något som irriterar mig är när man ska göra felanmälan till Telia så är det ett väldans knappande,
välj 1, välj 2, välj 4 m.m. Varför kan man inte få prata med en riktig människa istället för en
telefonsvarare. Grrrrrrrrrrrr!!!
Men så är det på många ställen nuförtiden. Tyvärr.
Nåja, vi överlevde i alla fall kvällen och hoppas på att Telia håller det dom lovat att det ska bli
fixat idag. För klarar vi en till kväll, det vette sjutton.
Och inte nog med det, vi fick snö, det blev vinter. Men igår blev det helt plötsligt regn och vad innebär
det, jo, det blir glashalt.
Det var ingen höjdare att gå ut med hundarna i morse, det gällde att ha tungan rätt i munnen och
titta var man sätter fötterna.
Jag klarade mig helskinnad och utan benbrott in igen för att äta frukost och läsa tidningen.
Men kan ni tänka er, det kom ingen tidning.
Ja, ja bara att gilla läget och att hoppas att telefonen och internet blir lagat, halkan försvinner och
tidningen kommer.

Kommentarer
Postat av: Bluewhiskey

fniss

Ja du får ursäkta, men det du beskriver är allt för sant och dessutom fullt med humor, i alla fall i mina ögon :)

2009-10-16 @ 14:02:40
URL: http://bluewhiskey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0