Björnfrossa!

Såg i tidningen i morse att björnen ska ha spatserat förbi vårat kvarter.
Tyvärr eller kanske tur att jag inte har stött på den när jag varit ute med hundarna.
Vad hade jag gjort om den helt plötsligt dykt upp framför näsan.
Fy bubblan, det hade inte varit trevligt.
Igår gick vi därute, jag och hundarna, helt ovetandes men idag var det lite läskigare
att gå ut på gångstigen.
Men inte dök den upp, nalle är väl långt till skogs vid det här laget.
Det har snöat idag igen, så det blev lite snöskottning.
Kanske blir det vinter i alla fall, jag som hade hoppats att det var vintern som passerade
förra veckan.
Men säg den glädjen som varar länge.
Nu är det i alla fall att skutta i säng så jag är pigg och utvilad inför morgondagens
arbetsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0