Söndag igen!

Varför ska dessa helger gå så fort, suck.
Idag är det verkligen en grå dag om ändå solen hade kunnat titta fram så hade det kanske varit lite bättre.
Men det är ju vintertid nu så det ska väl vara grått och trist.
Nå lite nytta har jag väl fått gjort även denna helg.
Jag är så less på köpes bröd så igår snodde jag ihop en sats grahamsbullar och idag blev det tekakor.
Förra helgens bak var redan slut, måste väl göra större sats så att det ska räcka längre.
Men då måste jag ta fram hushållsassistenten, gud så jobbigt.
Nej, jag får baka oftare istället.
Igår blev det Västerbottenspaj till middag, den är väldigt god och idag har jag tagit fram kotletter från
frysen men jag vet inte vad jag ska göra med dom ännu. Kanske bara steker dom som dom är.
Vi får väl se vad det blir.
Nu tror jag i alla fall att jag ska ta fram dammtrasan och få bort lite damm som har en förmåga att samlas
överallt.
När man gör en storstädning och tar ett rum i taget så tror man eller åtminstone jag att allt ska vara fint
och städat när man väl är färdig med alla rum.
Men vad tusan, när man kommit till slutet då är det ju dammigt igen där man har börjat.
Det finns tydligen inget slut på städandet. Fast det är som man gör det.
Men som sagt "bättre lite skit i ett hörn än ett rent helvete".
Det ordspråket gillar jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0