Söndagmorgon i Gällivare!


Ja då var det vinter igen, andra gången den här veckan.
Få se om den här snön ska stanna kvar. Det snöar då fortfarande.
Det är i alla fall skönt med söndagmorgon även om jag skulle vilja sova lite längre, men icke.
Ja, ja bara gilla läget.
Under veckan som gått har jag hunnit med både det ena och det andra.
Det blev bl.a. en lunch på Fjällnäs slott med arbetslaget, två pass styrketräning, stickkväll med "grannflickorna",
shopping med dottern, däckbyte på hela vagnparken med maken även om jag inte är så bra på det
men jag agerar operationssköterska, typ.
Idag är planerna att städa köket och tv-rummet även om det känns motigt men en nödvändighet.
Ni som följer min blogg vet att jag gillar listor och nu är det som sagt höststädningslistan som gäller.
Men det går trögt att beta av den. Kanske jag blir klar lagomt till det är dags för julstädningen.
Nå ja, skit samma, nog blir jag klar någon gång.
Jag har lessnat på alla gamla maträtter som vi lagar så även denna helg provar jag nå nytt.
Igår blev det Fransk laxlåda och idag blir det en Viltgryta gjord på älgkött.
Gårdagens laxlåda var god, få se hur dagens middag blir, spännande.
Men nu ska jag i alla fall gå och ladda tvättmaskinen och sedan dra ner gardinerna och sparka igång med städningen.
Kanske jag skulle göra mig populär och starta dammsugaren, haha, två tredjedelar sover ännu.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Tack för middagstipset. "Googlade" på receptet,så nu blir det en ny maträtt till middag. Ville inte störa dig med att ringa, nu när du har kommit igång med höststädningen!

Ha en bra dag

2009-10-04 @ 08:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0