Tisdag morgon!


Då var det tisdag morgon och en ny arbetsdag men inga nya krafter.
Men det ska väl gå ändå, på ren rutin om inte annat.
Snön den envisas att ligga kvar, tyvärr.
Men det pratas om att det ska bli plusgrader så kanske vi blir av med den en stund igen.
Vi får väl se.
Nu är det strax dags att dra till jobbet och fortsätta med arkivarbetet.
Jag måste säga att jobba med arkiv är bland det tråkigaste som finns.
Kan inte förstå de som väljer arkivarie som arbete.
Men nu är det bara att gilla läget och få det färdigt.
Det är så att när Kyrkan och staten skildes årsskiftet 1999-2000 så är alla papper
fram t.o.m 1999 statens papper vilket innebär att det ska skickas till Landsarkivet.
Och det är inte bara att skicka, för det första så dög inte våra arkivkartonger,
bara att börja byta ca 400 kartonger, sen ska det upprättas arkivförteckning.
En hel vetenskap bara det att få alla lådorna i rätt ordning.
När det är klart så ska alla lådor märkas med etiketter och dom får minnsan
inte sitta hur som helst. Nej 3 cm från nederkanten ska det vara.
Bara att ta fram linjalen när det är dags.
Tur att jag har min kära dotter som hjälp och hon gillar det helskarpt.
Tror jag i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0