Åter i vardagen!

Ja, då var man åter inne i vardagsrullorna.
Drygt en vecka sedan vi kom hem från semestern.
Har hunnit jobba några dagar och varit till mor och far under helgen för att hämta hem hundarna som varit på ca tre veckors grönbete.
Men nu ville dom hem, det hade dom visst sagt åt mor.
Eller kanske det var hon som ville att dom skulle åka hem, vem vet.
Jag tror på det senare.
Vi var jätte duktiga på att och röra på oss, simma, promenera och gymmet, under semestern och det skulle vi fortsätta med när vi kommer hem.
Men vi tog en veckas välbehövlig vila från allt som kallas motion.
Man ska ju inte slita ut sig. Men igår tog vi i med nya friska krafter.
Det blev en timmes promenad och idag blev det ca 30 minuter.
För mig var promenaden idag en uppvärmning för sedan drog jag i väg på Pace träning.
Alltså styrketräning i grupp med ledare på gymmet i Malmberget.
Det är väldigt bra, tycker jag, att det finns en ledare som säger när man ska börja träna och när det är vila för annars vill vilopauserna bli längre än arbetspassen.
Ska försöka få in rutin med styrketräning två gånger i veckan.
Det är faktiskt bra för hela kroppen men framför allt väldigt bra för nacken och axlarna eftersom jag sitter vid mitt skrivbord hela dagarna och kvällarna med dator och stickning.
Nu ska jag veva på stickningen en stund innan John Blund kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0