Datorer !!!!!!

Vad enkelt livet var före datorns tid.
Det är inte många dagar som allt löper felfritt med dessa datorer, alltid är det något som ska krångla.
Tycker jag i alla fall. Alla kanske inte har det så.
Nu är det i alla fall våran internet uppkoppling som strular, den slänger ut oss från nätet titt som tätt och det kan vara fruktansvärt frustrerande.
Tog kontakt med Telia igår, svar erat modem är nog för gammalt prova med något annat och fungerar det inte ring igen för det var minsann inget fel på deras nät.
Nu är det ett nytt modem med inbyggd router, kopplar fortfarande ner mellan varven. Försökte ringa Telia igen.
Svar: "Du har plats nr 36 i kön, väntetid 16 minuter, om du vill att vi ringer upp tryck 1".
Jag valde 1, lade på luren och väntade, nu har det gått snart 12 timmar och dom har fortfarande inte ringt, SUCK !!!
Får väl göra ett nytt försök idag.
Och inte nog med det, nytt modem med inbyggd router, vad innebär det. Jo, det ska jag säga er, för oss som inte är datatekniker så innebar det en hel kväll för att alla tre hos oss ska komma ut på Internet.
Fast en hel kväll räckte inte för vår kära dotter kommer fortfarande inte ut med sin dator.
Någon inställning är fel. Det ska väljas nätverksnamn, lösenord, WEP, WAP-PSK, Mac adress, krypteringar hit och adresser dit. Rena hebreiskan.
Så det blir fortsättning idag, måste vara till firman där jag köpte modemet och fråga. Och dom säger hur jag ska göra, låter hur enkelt som helst, ända tills jag kommer hem och sitter framför datorn och ska försöka.
Ja, ja det blir väl en kväll till i frustrationens tecken.
Nu har jag i alla fall fått skriva av lite av min ilska och ska dra på jobbet med ett leende på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0